Wonder Lady 1984 Recenzia bez spoilerov: Atypické superhrdinové pokračovanie

V poslednom veku filmov DC Comics, fanúšikovia zostali rozdelení na filmy, ktoré vstali až do leta roku 2017. Otázka Patty Jenkinsovej bola pani Ideálny superhrdinový film, ktorý si zaslúži DC úplne prvý (aspoň teraz) superhrdina. Pokračovanie tohto filmu je teda rýchlo najočakávanejším filmom DC, ktorý je pravdepodobne pre Snyder Cut of Justice League. Pri hodnotení otázky Lady 1984 by som rád uviedol, že tento film je tiež dokonalý, ale nie je to tak. Samozrejme, málo filmov je, najmä filmy založené na renomovaných vlastnostiach komiksu. Režiséri ako Jenkins majú nemožnú prácu, potešujú fanúšikovia, ktorí majú svoje vlastné koncepty o tom, kto je táto postava, ako aj to, kam by mala ísť. Takže, zatiaľ čo toto dlho očakávané pokračovanie je určite triumfom, chýba mu jednoduchosť príbehu od prvého.

Na prvej ceste pre Gal Gadota ako Diana Princess of the Amazonky rozbila všetky očakávania. Ľudia boli pripravení, aby sa nepáčili predĺženým svetom filmov DC ešte predtým, ako Justice League nespokojila všetkých. Napriek tomu, rovnako ako čierna vdova do Hawkeye v Endgame, aj Diana nám poskytla nádej. V skutočnosti je pozemná sekvencia No Man v prvom filme jedným z najlepších superhrdinových momentov umiestnených na obrazovku. Neexistuje nič skutočne analogické tomu, čo sa týka lady 1984, je to však iný príbeh. Tam, kde bol prvý film o spôsobe človeka pre násilie, je to film o schopnosti človeka pre chamtivosť. Vďaka tomu je prostredie z 80. rokov také úžasné.

Problém s druhou svetovou vojnou nie je s príbehom taký, avšak nedostatok primeraného konca. Príbehy komiksu sú o vytvorení ďalšej veci, tento film však má nedostatok riešenia, vďaka ktorému sa prakticky cíti nedokončené.

X

0 sekúnd po 12 minútach, 40 sekúnd

Živý
00:00
12:40
12:40

Aká otázka Lady 1984 najlepšie prevažuje nad tým, čo sa deje

Ako ukazuje úvodná scéna vyššie, film začína niekoľkými vynikajúcimi otázkami Lady Action. Vidíme nejaké amazonské podnikanie, ktoré slúži na overenie „nových“ schopností Diany, ako aj na obnovenie antiope Robina Wrighta, ako aj Connie Nielsen ako Hippolytu. Rovnako dostávame ďalšiu akčnú sekvenciu, ktorá okamžite dodržiava túto scénu, ako aj potom je celkom nezválená na ďalšiu hodinu filmu. Zatiaľ čo Diana mala boha, aby bojoval počas vyvrcholenia prvého filmu, darebáci v tomto filme sú menej jasní. V skutočnosti to nie je násilie, ktoré vyrieši konflikt. (Aj keď v tomto treťom akte dostaneme aj nejakú akciu Lady Drogovho otázky.)

Diana, ako aj Steve Trevor od Chrisa Pine (späť z mŕtvych od komiksov) majú namiesto toho pokojné charakterové chvíle. Niektoré z ich scén odrážajú alebo dokonca podvádzajú svoje najlepšie scény z prvého filmu. Toto spojenie je však určite srdcom filmu. Tiež Kristen Wiig aj Pedro Pascal absolútne vlastnia svoje úlohy. Wiig vyniká, keď jej funkcia začína ako trochu mishmash niekoľkých z jej oveľa nepríjemnejších znakov SNL. Nakoniec je to darebák na studenú ako ľad, ktorý sa cíti nedostatočne využívaný (ale najlepším spôsobom). Pre tých, ktorí sú oboznámení s Pascalom ako Din Djarinom v Mandaloriáne, je na rade, keď Max Lord predstavuje jeho rozmanitosť od úbohých po manic.

Nakoniec, otázka Lady 1984 je nádejný príbeh, ktorý hovorí o želaní verzus chamtivosť, ako aj o ľudskej schopnosti robiť to najlepšie. Napriek mojim (miernym) problémom s koncom bude tento film okamžitým tradičným, čo mladí ľudia potešia pre budúce generácie. Patty Jenkins môže smerovať do Star Wars, avšak v skutočnosti by jej mal Warner Bros poskytnúť opraty DCEU, keď držal Zack Snyder.

Kritika konca bez spojlera

Obrázok cez Warner Bros.

Keď som veril v toto hodnotenie po tom, čo som videl otázku Lady 1984, som sa cítil, ako mi tento film pripomenul predchádzajúce superhrdinové pokračovanie. Pred jednoduchými chvíľami, keď som tento návrh dokázal, uvedomil som si, o aký z nich to bol. WW84 zdieľa veľké množstvo DNA s jedným vynikajúcim pokračovaním filmu DC, Superman II. Obidva tieto filmy fungujú hrdinovia pohodlne vo svojom dvojitom živote, avšak túži po niečom viac. Obaja to ochutnajú, ako aj potom dilema chová hlavu, ktorá si vyžaduje ich superhrdinu. V obidvoch filmoch prinesie príbeh späť do stavu quo predstavuje problém. V Superman II však jednoducho podvádzajú. Superman Christopher Reeves má kryptonskú moc, ktorá mu umožňuje spôsobiť amnéziu v Lois Lane Margot Kidder. WW84 nechodí touto cestou, namiesto toho sa len vyberie, aby sa zamiešal nad dôsledkami filmu.

Ako predzvesť zvyšku DCEU má otázka Lady 1984 v tom zreteľnú otázku tým, že ideme do filmu, chápeme čokoľvek, čo musí v podstate vypracovať. Pretože svet nebol devastovaný v Batman v. Superman: Dawn of Justice, chápeme, že Diana zistí, že tento PROBLEM. To, čo Jenkins, ako aj zvyšok rozprávačov robia najlepšie, je poskytovanie služieb, ktorá prekvapuje publikum a prípadne natiahne dôveryhodnosť. Potom sa trochu vyhýbame v čase v čase, keď zanecháme všetku neporiadok rozlíšenia pre predstavy divákov.

V skutočnosti nám to dokonca umožňuje predstaviť si, ako, keď sa objavia ostatní superhrdinovia, je Diana schopná byť materiálnym, aby nerobila nič. Superman sa môže zaoberať otázkami sveta asi na budúce storočie, rovnako ako aj Diana môže nakoniec objaviť mier. Príbeh sa napriek tomu cíti nedokončený metódou, ktorú predchádzajúca splátka neurobila.

WW84 zasiahne divadlá a HBO Max v USA 25. decembra 2020.

Čo si veril filmu? Zanechajte svoje vlastné hodnotenie otázky Lady 1984 v komentároch nižšie.