Recenzia: Eternals je vynikajúci film, hoci mimoriadne odlišný pre spoločný kĺb Marvel Studios

na konci druhej scény po kredite v večných, mnohí diváci ho budú chcieť znova vidieť. To je samo o sebe určením úspechu, pretože tvorcovia chcú, aby ľudia sledovali svoje filmy. Rovnako ako Eternals je mimoriadne sledovateľný film, opäť najvyšším bodom úspechu pre tých, ktorí odmietajú komiksový film. Film režírovaný víťazom Oscara Chloé Zhao je však oveľa viac, čo predstavuje ambiciózny posun od Marvel Studios. Napriek niekoľkým odovzdávajúcim odkazom na Thanos alebo zmienku o Strange Avenger by sa dalo rýchlo pamätať na to, že to bol kĺb Marvel Studios. Iste, je to jasné, plné superveľmotorov, ako aj MCU Banter ™. Tento film však odlišuje od ostatných v mnohých metódach, ako aj technických.

Pre oveľa lepšie alebo horšie je úvodné filmy spoločnosti Marvel Studios normálne dodržiavať receptúru. Shang-Chi, ako aj legenda o desiatich krúžkoch, sa s týmto štýlom trochu pokazili. Nakoniec je v tvare pleseň viac, ako nebola. Eternals sa však cítia ako úplne iný typ filmu. Filmy, ktoré okamžite prichádzajú na myseľ, sú „eposmi“ z rôznych období, ako je Alexander alebo dokonca preč s vetrom (pokiaľ ide o rozsah). Rozprávajú veľký príbeh s mnohými postavami po dlhú dobu. V súčasných časoch filmári bežne rozdeľujú tieto príbehy na nelineárne kúsky. Všetci chcú spárovať podívaná s tým, aby sa legendy väčšie ako život cítili ako ľudské bytosti. V tomto filme je však úspešný (ako obvykle vo filme Marvel), niektoré postavy nemusia dostať všetku potrebnú oblasť.

Dostaneme sa do spojlerov nižšie, takže buďte varovaní.

X

0 sekúnd po 12 minútach, 40 sekúnd

Živý
00:00
12:40
12:40

Ako vyriešiť nízke skóre hodnotenia s filmom, ktorý dostávame

Obrázok cez Marvel Studios

Som jedným z tých divákov, ktorí verili, keď sa film skončil, „vyžadujem to znova.“ Po tom, čo som to videl raz, mám podozrenie, že dôvod, prečo film Eternals je filmom s najnižším hodnotením MCU, je viac o zmätku recenzentov ako o kvalite. Tento film sa pekne neposkytuje do škatule. Filmy MCU majú mimoriadne špecifický typ škatule, ako aj filmy riadené autormi, ako je Nomadland, podobne v tvaru do škatule, hoci menej rigidný. Tento film sa snaží vyplniť všetky škatule, ako aj tak, že sa tak trochu vyhýba nášmu súčasnému slovníku pre tieto typy príbehov.

Postavy sa starajú o určitý konflikt s vysokým konceptom, vrátane zváženia poškodenia svetovej Zeme proti biliónom potenciálnych životov niekde inde v galaxii. Neexistuje žiadny veľký chudobný na úder, nie v skutočnosti. Rovnako tu nie je jednoduchá odpoveď. Keď bol nebeský, uh … vyliahnutie (?) Veril som, že večné môžu využiť uni-myseľ, aby nejako umožnili narodenie bez zničenia Zeme. Namiesto toho sa nebeský samozrejme tiež spojil s večnými, aby ukončil svoj život, aby zachránil Zem. Ak sa vyvŕtame ako super-nerv, tento pozemok nedáva veľa technického zmyslu. Tento spor sa však zdá byť metaforickejší ako ten.

Využívame sa na filmy Marvel Studios, ktoré majú odstránený koniec, ako aj trochu nastavenia pre ďalšiu vec. Napriek tomu nám večný nehovorí tento typ príbehu. Dalo by sa naznačovať, že čokoľvek po zostavení nebeských zomiera. Napriek tomu, ak sa na to pozrieme ako na filmový epos, je to tá vec, v ktorej vidíme konkrétnu udalosť v „histórii“, ako aj história sa stále rozvíja, aj keď film skončil. (Myslím, že scéna po kredite s Black Knight Kit Harrington je čisto nastavením, možno však preto, že po kreditoch prichádza dobre.)

Aký príbeh nám hovorí večný?

Obrázok cez Marvel Studios

Opäť to musím znova vidieť, mám však pocit, že večné je film všetko o sile. Je to presne o tom, ako sa moc udeľuje z „na vysokej“ na tých, ktorí veria, že majú kontrolu. Napriek tomu sú súčasťou väčšieho systému, ktorý bol vybavený od začiatku. Niektoré postavy ako AJak Salma Hayek odmietajú tento systém, ako aj iné postavy, ako napríklad Ikaris Richarda Maddena, ho prijímajú, pretože je to všetko, čo majú. Existuje potenciálne mimoriadne výkonný príbeh o sile a funkcii, ktorý sa tu rozvíja. Vystúpenie skutočnej funkcie večných, deviantov, ako aj nebeských publiku tvrdo zasiahne publikum, avšak účinok týchto odhalení na postavy je jemnejší. Dynamická domácnosť v hre je, rovnako ako originálne rodiny, nekonzistentná, poháňaná strachom alebo inými emóciami, ale nakoniec nie deštruktívne. (Podľa ich vzťahov, povrch Zeme? To je ešte jeden príbeh.)

Ďalším veľkým odchodom od iných filmov MCU vo filme Eternals je, že táto bitka nie je vyhrať. Neexistuje „dobré“ riešenie, ako aj činy našich „hrdinov“ môžu byť nakoniec deštruktívne a nepríjemné. Myslím, že teraz existuje obrovská nebeská hlava, ako aj ruka na povrchu Zeme. To musím haV prípade nejaký vplyv, však? Využívame sa na naše filmy MCU, ktoré zabalia príbeh (alebo aspoň ústredný konflikt) a tiež nastavujeme niečo zábavné pre neskôr. Tento film to stále robí trochu, aj keď večné nie sú také elegantné ako predchádzajúce záznamy v kánone.

To však dáva zmysel. Sme na 20-ročnej známke filmu „Modern“ komiksu, ako aj desaťročia a viac Marvel Studios. Vylepšili eposu komiksu, ktorá oslovuje masové publikum, ako aj zdieľa kontinuitu. Ale rovnako ako komiksy pred nimi sa tieto filmy musia vyvíjať. Dokonca aj Marvel Studios sa musia trochu pokaziť, aby zostali vhodné, a ak majú skutočne šťastie, rastú a vyvíjajú tento typ ešte ďalej.

Eternals je v súčasnosti v divadlách.

Čo veríte z filmu Eternals, ako aj o tom, ako sa porovnáva s inými filmami Marvel Studios? Ste pripravení na menej jasný film Marvel Cinematic Universe? Podeľte sa o svoje myšlienky, reakcie, ako aj koncepty o budúcnosti v komentároch nižšie. (Tiež, poďme o obrovskej nebeskej hlave.)