Recenzia: Black Widow je ideálnym prvým filmom pre MCU fázu 4

Je to len dva roky, pretože som naposledy videl nový film Marvel Studios, posledný je Spider-Man: Far od Home, film, ktorý sa uzavrel „The Infinity Saga.“ Pretože sme potom boli požehnaní Wandavision, Falcon a Winter Season Soldier a teraz Loki. Všetky tieto predstavenia sú technicky „začiatkom“ štvrtej fázy príbehov MCU. Keď bola oznámená Black Widow, bol som zmätený a nie všetko tak nadšený. Aj keď ma potešilo, že Natasha konečne dostávala svoj vlastný film, môj fikčný mozog si uvedomil, že je to pravdepodobne len akýsi darčekový dar (nehovorím, že to bol nezaslúžený) pre jej herca Scarletta Johannssona. Vyzeralo to tiež ako úžasný spôsob, ako predstaviť niekoľko nových postáv na odpal za budúce filmy a crossovery. Avšak, keď som videl prvú sériu MCU, lepšie chápem, prečo by, tematicky, Black Widow by bol ideálnym filmom, ktorý by veci odštartoval.

Aby sme to vyjasnili, pre tento film sa nič neznižujeme, aj keď sa odkazujú na konečný príves Black Widow (obaja). Takže, ak ste sa vyhli všetkému marketingu a chcete ísť chladom, len vedzte, že Black Widow je uspokojivý príbeh o Natashe Romanov a pokračuje v téme nedávnych príbehov MCU v dôsledku Avengers: Endgame.

Každý, kto videl tento film, samozrejme vie, že to je technicky prequel. V skutočnosti sa jeden spôsob, ako sa tento film stavia na časovej osi najlepšie po kapitánovi Amerike: občianska vojna je s použitím veľmi podobných identifikátorov polohy. Mestá a miesta, ktoré cestujú, sa objavujú na obrazovke v Big Block Letters, rovnako ako v druhom filme Marvel od Russo Brothers.

X

0 sekúnd po 12 minútach, 40 sekúnd

Živý
00:00
12:40
12:40

Až doteraz bola Black Widow iba portrétom postavy pre MCU

Najprv sme sa stretli s čiernou vdovou Live Action v Iron Man 2, kde bola pridelená, aby sledovala Tonyho Starka v dôsledku jeho obchodu „Som Iron Man“. V podstate tam bola, aby vyzerala úžasne a kopla zadok. Napriek tomu, v najbližších niekoľkých filmoch, v ktorých sa objavila, sa uznala ako schopná operátorka s dobrým morálnym kompasom a zmyslom pre zodpovednosť väčšiu ako dokonca aj kapitán Amerika. O tom je film Black Widow Film, ako sa táto žena stala tým, ktorá zachránila celú MCU. Lepšie sa pozrieme na to, ako ju červená miestnosť formovala a jej kolegovia „vdovy“, ako sme to urobili v Avengers: Age of Ultron. O tom, o čom je tento film skutočne, je to, o čom je Wandavision, Falcon a The Winter Season Soldier a (pravdepodobne) Loki sú: zaobchádzanie s smútkom a traumou, ktorá prichádza s tým, že je svetoznámym superhrdinom.

Teraz si to vyjasní. Tento film je plný druhu gigantickej, deštruktívnej akcie CGI, o ktorej sú známe filmy Marvel. Automobilová prenasledovacia scéna, ktorú sme videli v každom prívese, je celkom skvelá a zvyčajne nie som fanúšikom automobilových prenasledovaní. V skutočnosti bol koniec tohto prenasledovania možno moje obľúbené prenasledovanie automobilov končiacich v celom kine. Bolo to rovnaké časti vzrušujúce a hlúpe, o ktorých sa osobne domnievam, že je komiksová/akčná-filmová sladká škvrna.

Ďalšou dobrou vecou, ​​ktorú tento film robí, je rekontextualizovať tam, kde je čierna vdova, keď ju znova vidíme v Avengers: Infinity War. Ako prešla z tímu Iron Man k pravej žene Team Cap? Tento film vám nedáva prehľad o tom, ako sa to stane, ale ukazuje Natashov stav mysle od konca občianskej vojny, keď ju ďalej dohnali.

Rovnako ako franšíza Fast & Furious, aj Black Widow je o rodine

Obrázok prostredníctvom Marvel Studios

Z skoku sme vedeli, že Florence Pugh bude hrať Yelenu, Natashovu sestru, Rachel Weisz hral svoju matku a David Harbor bude jej otcom. Spôsob, akým sa tieto vzťahy otriasajú, vás pravdepodobne neprekvapia. Čo ma však prekvapilo, bolo to, ako tieto vzťahy pristáli so mnou. Je to zriedkavý prípad, keď príbeh predbežného príbehu, ktorý slúži publiku, vie, ako sa všetko otriasa. Toto je posledná šanca Natashy odstrániť akúkoľvek červenú ľavicu v jej knihe a je to červená ako oblek Red Guardian.

Úprimne povedané, najvýznamnejšia sťažnosť, ktorú vidím fanúšikov, ktoré majú tento film, je známy z splátok fázy 1. Darebáci nie sú skutočne analyzovaní, ako sú zlí a je potrebné ich zastaviť. TaskMaster je v tomto filme úžasný, ale táto verzia postavy je v podstate originálna pre MCU. Čo je na tomto filme úžasné, je to, že sa stretávame s mnohými (mnohými) inými postavami, ktoré by to mohli preskúmať v inom príbehu. Black Widow je menej o MCU ako celku a oveľa viac o tom, ako sa dostať Natasha na miesto, ktoré nájdeme v jej koncovej hre. Plne sa zaviazala k Avengers, byť hrdinom, a to znamená, že zachráni životy, neberú ich.

Ak je to naposledy, keď vidíme túto verziu Natashy Romanov, je to stále smutné, ale menej ako pred dvoma rokmi. V záujme úplného zverejnenia pochybujem, že existuje nejaký argument, ktorý by mohol sCesta, že Natasha by sa mala obetovať namiesto Clinta Bartona Jeremyho Rennera. Budúca séria Hawkeye mohla byť rovnako ľahko prequel, ako bol tento film. Súčasťou toho, že ste fanúšikom, však naznačuje prijatie príbehu, ktorý získate, a nie ten, ktorý ste napísali vo svojej hlave.

Koniec Natashy v MCU, ale nie koniec čiernej vdovy

Obrázok prostredníctvom Marvel Studios

Dokonca si myslel, že je to nezvyčajný film, ktorý odštartuje celovú stránku fázy 4 MCU, Black Widow robí to, čo sa očakáva, že film Marvel Studios bude robiť. (Význam: Držte sa po kreditoch.) Budúcnosť aspoň niektorých z týchto postáv je naznačená v posledných chvíľach a spojenia sú priťahované k ďalším projektom MCU, ktoré sme nedávno videli a ktoré sa čoskoro stanú. Napriek tomu tieto prvky usporiadania podľa môjho názoru neodvrátia od väčšieho príbehu. Rovnako ako kapitán Amerika, plášť „Čierna vdova“ zaberá niekto iný. V skutočnosti, ak by titul bol skôr Natasha Romanov ako Black Widow, fungovalo by to rovnako dobre. Pretože aj keď je to všetko o tom, čo znamená byť „čiernou vdovou“ v MCU, je to príbeh Natashy. Publikum je, rovnako ako samotná Natasha, požiadaná, aby s ňou počítala ako pomstiteľ a jej minulosť ako vrah.

Možno spravodlivou kritikou filmu je voľba, ktorú Johansson urobila vo svojom výkone počas svojho pôsobenia. Natasha má príliš režimy: stoické a vtipné. Emocionálna cesta, ktorú podnikne, je ponechaná do podtextu, ale na to, aby ste si vyzdvihli, potrebujete nič, čo by ste potrebovali. V tom, čo sa cíti ako podvracia toho, čo sa deje predtým, sú to staršie postavy v príbehu, ktoré hovoria svojimi emóciami. Možno by mohlo byť oveľa viac momentov, keď Natasha bola „pocitom ľudskou bytosťou“, ale to je zachránené pre postavu, o ktorú sa publikum môže alebo nemusí skutočne starať. Táto postava je však taká, o ktorej sa Natasha veľmi zaujíma a zachránenie tejto osoby je poslednou vecou, ​​ktorú môže urobiť pre to, aby jej knihu priniesla čiernu.

Čierna vdova zasiahne divadlá a Disney+ Premier Access 9. júla 2021.

Čo si myslíte o Black Widow a čo tento film naznačuje o budúcnosti MCU? Povedzte nám v komentároch nižšie.